26 mars 2007

Fortnox snart på NMG listan

Den här veckan är jag på kurs från morgon till sena kvällen. Får kanske ta nätterna till hjälp för att hinna med det vanliga schemat.

Jag har hittat en ny aktie som kan vara intressant, inte minst namnet gör att man undrar lite vad detta är, Fortnox.
Fortnox har ambitionen att vara den ledande aktören på internetbaserad programvara för kontoret, bokföring, fakturering, lön mm. säger man. Man kan arbeta var som helst , vid vilken dator som helst, man kopplar upp sig mot Fortnox server och har där programåtkomst, lagring av data, uppdateringar, support osv. Man har en ökad tillströmning av kunder och ska nu noteras på NGM listan. Grundaren och ägaren är Jan Älmeby, som också grundade SPCS.

Teckningstiden börjar idag. Min tanke är att teckna mig för två poster, sälja den ena när de gått upp tillräckligt. Tycker det låter rätt bra när jag läst prospektet, och det verkar ju som internetbaserat kommer mer och mer. Prospekt och mer info finns på Fortnox.
Vad tror ni?

Inga kommentarer: