29 mars 2007

På infomöte om Fortnox

Jag har nu varit på företagspresentation av Fortnox. Vd Jan Älmeby gav ett sympatiskt intryck och gjorde en bra presentation av företaget.
Man har i nuläget 7000 användare och behöver 15000 för att gå med vinst, vilket inte är omöjligt i slutet av året. Tillväxten är stark. Fortnox har bokföring, fakturering, order, arkivplats, adressregister och CRM säljstöd (som redan finns på elva språk), allt detta webbaserat som är framtidens melodi.
Fortnox går även in på den utländska marknaden och har i dagarna startat ett dotterbolag i Polen.
Emissionen är redan tecknad till hälften (28 mars) efter bara tre dagar, det ser bra ut. Läs själva på Fortnox.
Jag gör som jag har tänkt, köper två poster, 5000 aktier. De kostar 2,60 kr. Förmodligen blir emissionen övertecknad och kursen stiger vid introduktionen, bara vad jag tror. Tänker då sälja en post, ta hem vinsten och behålla den andra på lite längre sikt. Återstår att se om det är rätt tänkt, men jag chansar lite denna gång.

Inga kommentarer: