17 mars 2008

Ingen kapitalföräkring för mig

Det blir ingen kapitalförsäkring för mig. I helgen har jag gjort alla uträkningar som behövs för deklarationen, inte så svårt bara man sätter sig ner och låter det ta lite tid. Jag tar hellre besväret med deklarationen, än låser upp mig i en kapitalförsäkring. Nu när börsen dessutom är väldigt orolig kan det bli en dyr historia. Jag vill också direktäga mina aktier, det ger mig mer frihet. Men jag kan förstå att många hoppar på en kapitalförsäkring för att slippa hålla reda på splitar, inlösen osv. är man dessutom inte intresserad av aktier så. Att antalet aktieägare sjunker i Sverige är inte så konstigt med tanke på allt krångel med deklarationen, att regeringen skickar ut rött kort till 950 000 aktieägare, säger väl att reglerna måste ändras.

Getupdated får en köprekommendation av tidningen Börsveckan, som tycker bolaget har potential i nuvarande kurs. Kursen har backat kraftigt, och jag har köpt lite fler aktier på nuvarande nivå.

Börsinsikt är fortsatt långsiktigt positiv till Black Earth Farming och ger en köprekommendation, men säger samtidigt att vinsthemtagningar runt 80 kr inte är fel.

En ny spännande vecka på börsen....

Inga kommentarer: