11 mars 2008

Köp i Bullfonden

Igår eftermiddag köpte jag i Xact Bullfonden, tyckte börsen backat tillräckligt då, återstår att se om det var rätt tänkt. Nu hoppas jag förstås på en uppgång så jag kan sälja av Bullfonden. För den som inte är insatt, går alltså Bullfonden upp när börsen stiger, och Bearfonden går upp när börsen sjunker. Alltid bra att hitta ett sätt att tjäna pengar på även när börsen sjunker. Jag tror att börsen kommer att backa lite till, det verkar komma fler negativa nyheter. Ännu har jag inte fyllt på med så mycket aktier, utan avvaktar.

Nu börjar handeln med råvarucertifikat, småspararna varnas, och det är nog riktigt att sända ut lite varningar. Råvarupriserna har ju stigit kraftigt den senaste tiden, det gäller nog att tänka sig för, även om många påstår att priserna kommer att fortsätta upp i tio femton år till. Än har jag inte hunnit sätta mig in i detta så mycket, börjar som sagt att besöka en råvarumäklare. i veckan.
Det kommer säkert att startas flera jordbruksfonder framöver som placerar i råvaror, kanske lättare att handla med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, med kvällens rusning på Nasdaq så måste jag kalla det perfekt timing!
Det är bara att gratulera.

finansmamman sa...

Tack så mycket, man måste ha lite tur också.