19 mars 2008

Skistar och Ericsson

Idag kom Skistars rapport, den visade sig vara så bra som jag hoppats på. Omsättningen ökar med 24 % till 869 miljoner kronor och vinsten landar på 134 miljoner kronor före skatt, motsvarande period förra året var vinsten 89 miljoner, en kraftig ökning alltså. I år har snötillgången varit god på samtliga destinationer, man kunde öppna upp tidigt, ingen snögaranti har behövts betalas ut, och bokningarna ökade med 9 % jämfört med förra året. Hoppas säsongen slutar lika bra, kanske kortas den något eftersom påsken kommer så tidigt i år, men det är bara mina egna funderingar. Bokningsläget hade säkert sett ännu bättre ut med lite snö söderut, då blir många skidsugna och åker kanske upp över en helg lite då och då. Vi har förlängt helgerna ibland och åkt till Sälen, men inte i år, man kommer av sig lite när man inte ser någon snö. Jag tror på Skistar och behåller mina aktier, spännande också att man tittar på skidanläggningar österut.

Trist att Sony Ericsson behöver vinstvarna, men konkurrensen är förstås mördande. Går aktien under tio kronor, går jag förmodligen in och köper.

Inga kommentarer: