7 maj 2008

Sneglar på Investor

Det blev många sura reaktioner på Hexagons rapport, ändå visade man ökad orderingång och kraftigt ökat resultat, tillväxten är god. Det hjälpte föga då resultatet blev under förväntan och en del orosmoln skymtar i Asien och Europa. Jag tycker ändå att rapporten var bra och behåller mina aktier. Det är också klart att Hexpol (Polymers) särnoteras på börsen och delas ut till aktieägarna, det kan bli riktigt bra.

Riskkapitalbolaget Triton har lagt ett bud på Cision, en aktie jag haft länge, men inte intresserat mig speciellt för, de har fått hänga med i portföljen. Om jag inte minns helt fel delade Bure ut bolaget till sina aktieägare för många år sedan. Kursen steg nu rejält i samband med Tritons bud på 20 kr per aktie, och nu ges ett bra tillfälle att sälja aktierna och investera i något intressantare, i vad ska jag återkomma till, men jag sneglar på Investor.

Vad ska man säga om börsen då? När rapportfloden är över och utdelningarna tagna, ja, då tror jag börsen kan backa en del, så jag avvaktar lite med nya långsiktiga köp, däremot blir det nog en del kortare affärer.

Inga kommentarer: