13 maj 2008

Tillfälligt hög ränta

Nu ger sig även Danske Bank in i kampen om spararna och erbjuder 5,25 % ränta fram till den 30:e juni 2009, men då krävs en insättning på 50 000 kr, minskas summan under året sjunker räntan. Danske bank har även andra avgifter som bör kollas upp, visserligen är man befriad från dessa första året, men ett år går fort och sen kanske man blir sittande med en rad avgifter. Insättningsgarantin är lite högre, 300 000 kr eftersom man lyder under danska lagar. Jag tror inte så många kunder lockas av denna tillfälligt höga ränta, men bra ändå att storbankerna utmanas.

Jag överlåter mina Cisionaktier till Triton för 20 kr, pengarna betalas ut i juni och inget courtage utgår. Har ännu inte bestämt var jag ska placera pengarna.

Idag hoppas jag kunna sälja min Bullfond jag köpte förra veckan, jag tror det går uppåt idag.

Inga kommentarer: