30 december 2009

Jag tar semester

Bara några korta ord så här i mellandagarna.

Vitec kom med en trevlig nyhet igår, det är Vitecs Fastighetssystems återförsäljare i Nederländerna som tecknat ett avtal med ett större företag inom shipping med verksamhet i ett femtiotal länder.

Vitecs system ska användas för uppföljning av energiförbrukningen i företagets fastigheter och så småningom även på fartygen. Kursen har rört sig lite uppåt.

Börsen har jag lagt åt sidan, istället håller jag som bäst på att packa resväskan för nu väntar semester på varmare breddgrader. Det ska bli otroligt skönt, speciellt nu när det är så kallt här hemma, skönt också att koppla bort ekonomi och börs.

Gott Nytt År!

5 kommentarer:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Samma här, vi sticker till Oman om några veckor!

Fredrik sa...

Gott nytt! Varmare? Nej, jag drar till Åre för skidåkning.

Signs sa...

Vitec har haft mkt bra kundtillströmning, starkt ökad omsättning genom majoriteten i 3L så det enda jag saknade var ett kvitto för att utlandssatsningen fungerar, så mkt nöjd med att året kunde avslutas med en order i NL!

också en viktig signal att Vitec faktiskt höll tidigare omsättningsmål för 2010 som var att nå 200M. Det gör man i och med 3L förvärvet. Inte alla småföretag som håller sina prognoser...

Nu ser jag fram emot en stark Q4rapport

god fortsättning

kullamannen sa...

Hej FM, Undrar lite ang. de sk futures. Jag har inte använt instrumentet ännu men funderar men... Jag har noterat att "hävstången" förändras i takt med aktiens kursförändring. Tolkar jag det rätt att den sk hävstången slätas ut under tiden så att ligga i längre positioner kan vara en nackdel då hävstången inte blir vad man tänkt sig? Men att om aktien lyfter rejält i stora steg får man den initiala hävstången. Tankefel av mig eller "mörkad" bieffekt! F.ö ligger du kvar i Ericsson?
God fortsättning

finansmamman sa...

Hej Kullamannen,

http://markets.rbsbank.se/SV/MediaLibrary/Document/MINI%20Futures_BR_SW_Aug_09.pdf. Där kan du läsa om hur hävstången fungerar på mini futures. Själv brukar jag inte investera långsiktigt i futures.

Jag ligger kvar i Ericsson.