17 juni 2010

Strålande sommarmorgon

Nu har vi installerat oss i sommarstugan. Här är en fantastisk morgon med strålande sol och spegelblankt hav, sådana dagar gäller det att ta vara på, man vet ju aldrig hur många de blir.

Det blir heller inte så mycket tid vid datorn på sommaren ,men jag brukar ta en titt på börsen med jämna mellanrum. Jag har packat ner alla affärstidningar som jag inte hunnit öppna ännu och som alltid några tradinghandböcker.

De brukar oftast bli liggande, det är väl så att man behöver koppla bort ekonomi och börs ibland, det tror jag är nyttigt. Därför har jag också packat ner en trave vanliga böcker att koppla av med.

Nu har jag inte bara tänkt koppla av, vi har också en hel del renoveringsprojekt på gång, får se vad vi hinner med i år, det brukar bli en tiondel av vad man tänkt sig. Med mig har jag också tre tonårskillar som är som fågelungar, konstant hungriga, mycket matlagning alltså.

Så till något helt annat, det är fantastiskt att se hur en brandkatastrof kan vändas till något positivt. Jag tänker på Rinkebyakademin där näringslivet gått in och stöttat, tack vare insamlingen kan nu skolan snabbt byggas upp igen.

Annars kretsar mycket runt oljekatastrofen i Gulfen. Oavsett vem som betalar för skadorna kommer vi säkert alla att få vara med och betala notan genom höjda oljepriser, säkerhetskraven för oljeutvinning till havs kommer att öka.

Inga kommentarer: