12 maj 2011

Kluven till Skistar

Jag har funderat färdigt angående Bures erbjudande om inlösen av aktier och bestämt mig för att acceptera erbjudandet. Jag löser alltså in de aktier jag har rätt till, eventuellt köper jag tillbaka aktierna vid ett lämpligt tillfälle.

Skistar har tidigare pratat om att etablera sig utanför Sverige, rykten gick om Ryssland, kanske de planerna är skrinlagda, istället är siktet inställt på de schweiziska alperna.

Ett samarbete med Andermatt Swiss Alps ska inledas, det är skidorterna Andermatt och Sedrun som ska exploateras.

Det är tänkt att orterna ska länkas samman, hotell, lägenheter och villor ska byggas. Det låter som det kan passa Skistar som bevisligen är duktiga på att utveckla skidområden, men det kommer att kosta...

Hur som helst gick Skistaraktien upp på nyheten. Jag känner mig själv lite kluven till aktien, den är väderberoende, helgdagarna ska ligga rätt och kronan får inte vara för stark. Nästa säsong kan också bli problematisk.

Samtidigt har aktien tappat på börsen, men den frestar ändå inte mig just nu även om nyheten om alperna är spännande.

I morse upptäckte jag att mina nyplanterade blommor var uppätna, det är bara blad kvar. Jag misstänker rådjur.

4 kommentarer:

Carl v Linne sa...

Har du blommor du vill ha kvar får du nog räkna med att sätta upp två tre rader med elstängsel.

Det fungerar effektivt, mina blommor står kvar och är fina. Förr blev de uppätna men inte längre.

Anonym sa...

Jag gjorde som du vad gäller Bure.
Kristina

Anonym sa...

Hej Finansmamman.
Godt at se du stadigvæk er med i BioGaia. Det er min bedste investering til dato (næsten 900%) og jeg tror der er mycket mere at hente fremover.
Jeg kommer med en analyse om BioGaia på søndag.
Hvad er dine forventninger til Biogaias fremtid.

Mvh
Interface

finansmamman sa...

Carl,
Jag ska prova med pelargoner nu, kanske beskare i smaken.

Interface,
Jag hänger med ett tag till, marknaden är långt ifrån mättad.