3 mars 2010

Acta i farten igen

Acta brukade tidigare bjuda in till "Räkafton på slottet". Efter all negativ publicitet har det varit tyst från bolaget.

Många småsparare har förlorat pengar på obligationer som blivit värdelösa när Lehman Brothers gick i konkurs. Dessutom var obligationerna kopplade till ett lån som nu krävs tillbaka. Detta paket utlovades som en mycket säker placering.

Nu är Acta i farten igen och bjuder in till vårens träffar. Nya grepp prövas, vad sägs om en "Trendkväll för kvinnor", där fokus verkar ligga mer på inredning än ekonomi, eller en grabbkväll med fokus på sport.

Jag förstår om bolaget har svårt att hitta nya kunder men frågan är om inte dylika arrangemang svärtar ner bolaget än mer.

Värt att notera är att Acta inte står under svenska Finansinspektionens kontroll, bolaget är registrerat i Norge och står under tillsyn av den norska motsvarigheten.

Det räckte inte med en timme snöskottning igår, jag får ge taket en timme till idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Har du grunnat något över Global Health Partner på senare tid? Vore intressant att ta del av dina tankar kring bolaget.

Anonym sa...

Läste idag att H&M gör en split. Du som förklarar saker på ett så lätfattligt sätt - skulle inte du kunna förklara lite mer i detalj vad detta innebär för oss som ägare mer än att en aktie blir två?

Har du någonstans på bloggen publicerat vilka aktier din portfölj består av - d v s redogöra för hela sin portfölj i procent?

finansmamman sa...

Hej,
Tydligen har man haft en del problem i England, annars ser verksamheten ut att gå som planerat. Eftersom GHP är under uppbyggnad ser jag aktien som en långsiktig placering.Jag har en mindre post i bolaget och avvaktar utvecklingen innan jag köper fler aktier. Tror dock starkt på ledningen.

finansmamman sa...

Hej, hoppas du hittar svaret på din fråga om H&M i inlägget idag.

Nej, jag har inte redovisat hela min aktieportfölj, endast delar av den finns i listan på bloggen. Däremot skriver jag ofta om de aktier jag har.