1 mars 2010

Tillbaka efter sportlovet

Jag har varit på sportlov med familjen. Efter en vecka med skidåkning känns kroppen ganska mör, jag var visst inte så vältränad som jag trodde.

I år gick resan söderut, vi sydde ihop en egen resa med flyg, tåg och lägenhet. Vi hann precis undan busvädret här hemma och har haft en härlig vecka med strålande solsken. Men oj, vad mycket snö det har kommit hemma!

Ingen dator fick följa med på resan därför har det inte blivit så mycket börs för min del, däremot en hel del OS-tittande.

Jag har inte hunnit läsa de rapporter som kommit under veckan, den enda jag har skummat är BioGaias bokslutskommuniké. Bolaget visar fortfarande fin tillväxt, en rad nya avtal och lanseringar har skett under 2009 och nu väntar lansering av produkter i ett stort antal länder under 2010.

I Japan där man tidigare haft problem, byter man nu affärsmodell. BioGaia har tecknat ett avtal med Nippon Access, en av Japans största grossister och hoppas lättare nå ut på marknaden via denna distributionskanal.

Det skulle vara intressant att ta del av försäljningsutvecklingen av Biogaias produkter efter lanseringen på en ny marknad, till exempel den indiska. Hur går det egentligen? Det är uppgifter jag saknar.

Men jag tror ändå på bolaget och behåller mina aktier, dessutom höjs utdelningen och en extra utdelning föreslås, totalt ger det 1,50 kronor per aktie.

Jag återkommer när jag uppdaterat mig på börsen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, länge sedan jag skrev men alltid gott att läsa dina reflektioner, men nu så.....
Av dina rader förstår jag att du inte var med på sista Financial hearings-dagen i förra veckan. Vi var många som gillade; Eolus vind, Micro systemation och DGC (som vanligt). Och man kan ju lyssna på dem i efterskott.
Kan varmt rekommenderas !!
Karin

finansmamman sa...

Hej Karin,
Tack för tipset! Bra att man kan lyssna i efterhand, även om det förstås är roligare att vara på plats. Hoppas kunna vara med på nästa dag.

Anonym sa...

Hej igen,
Ja, det är alltid bättre att lyssna live.
Ska du gå på onsdag, kanske ??
Jag kommer att vara där största delen av dagen. Och garanterat då Ellen och Biogaia pratar.
Vore kul att säga hej ;-)
Karin

finansmamman sa...

Hej,
Jag hoppas kunna gå på onsdag, kanske vi ses.

Anonym sa...

Hej !!
Jag är relativt kort, har brunt, halvlångt, lätt uppklippt hår och oftast svarta kläder. Jag vet inte riktigt hur du ser ut mer än att du är ljus, men det är flera kvinnor som brukar vara med som är det. Kanske är jag lättare att identifiera.
Varma hälsningar
Karin

finansmamman sa...

Vi ska nog kunna hitta varandra.

Anonym sa...

Kul !!!!

Karin