12 augusti 2011

Glad åt uppgång i Probi

Många aktier har tagit stryk under den senaste veckan, några har dock trotsat nedgången och stigit, som till exempel bioteknikbolaget Probi. En välförtjänt uppgång då bolaget visar fin tillväxt och bra lönsamhet, bolaget har dessutom en stark kassa.

Extra skjuts fick aktien då Ragnhild Wiborg som förvaltar hedgefonden Consepio pekat ut Probi som en köpvärd aktie.

Jag har både BioGaia och Probi i portföljen och i nuläget behåller jag båda. Det är möjligt att det bästa är taget i BioGaia, bolaget har ju gjort en fantastisk resa på börsen och kommer förmodligen inte att fortsätta stiga i samma takt. Men tillväxten ser bra ut så jag behåller aktien tills vidare.

Just nu tror jag det finns det mer att hämta i Probi, jämför man med BioGaia så är värderingen betydligt lägre.

Det är fortfarande sommar och vi är kvar vid kusten, jag dröjer mig gärna kvar så länge som möjligt och lever sommarliv, dessutom har jag en del projekt som ska avslutas, hoppas på fint målarväder till helgen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stanna så gärna i skärgården och njut, men fortsätt med dina inlägg i bloggen! För dom uppskattas mycket.

/Robert

SuidAkrA sa...

Ranghild har mitt största förtroende. Funderar på att betala in de initiala 100K i Concepio. Är ju saftigt för en liten fisk som jag men har beställt material. Sparar du själv där?

Mvh
SuidAkrA

http://pengarochheavymetal.blogspot.com/

finansmamman sa...

Hej Robert,
Kul att du uppskattar bloggen, lovar att återkomma med inlägg.

SuidAkra,
Hej, nej jag sparar inte i Consepio, endast i aktier.