10 augusti 2011

Köpläge i Husqvarna?

Återigen en börsdag som varit upp och ned, svängigt som väntat.

Så här i orostider är det extra intressant att studera Finansinspektionens insiderlista, uppenbarligen finns det insiders som tror på sina bolag och ser köpläge. Aktiviteten verkar vara hög.

En som är mycket aktiv är Fredrik Lundberg som senast idag fortsätter att fylla på sitt innehav i Husqvarna, Sandvik och Skanska. Redan i våras fanns han på insiderlistan för stora köp i Husqvarna.

Just Husqvarna intresserar mig, kursen är redan pressad sedan problem har uppstått med den nya fabriken i USA, som väntat en dålig rapport och dessutom en vd som är sjukskriven på obestämd tid.

Lägger man sen till den allmänna nedgången kan man ju tycka att det ser riktigt dystert ut för Husqvarna samtidigt kan man se det som köpläge då aktiekursen börjar se attraktiv ut.

Fredrik Lundberg ser tydligen en framtid för bolaget. Det är ett kvalitetsbolag som jag tror kommer tillbaka om några år, jag funderar på att fylla på mitt innehav.

Nu ska jag titta på fotboll.

3 kommentarer:

Brachyura sa...

Hur går det med Husqvarnas VD? var det inte något fel på honom så han fick ta en "time-out"?

Följer inte Husqvarna men jag äger aktier i Lundbergs. Följer däremot din blogg.

Har du hedgat dig ifall vi får ett krasch a'la 30 talet?

mfdl80 sa...

Fortum visade bra siffror också. Synd bara att kaoset pressat ner kursen ..

finansmamman sa...

Hej,
Brachyra, jag vet inte vad som händer med vd på Husqvarna.
Jag har inte hedgat mig inför en 30-tals krasch, men till viss del.

mfdl80,
Ja,inga siffror tycks hjälpa just nu.