1 juni 2007

Bredband i stugan och Skistar

Som vanligt går veckorna i rasande fart och sommarlovet närmar sig, barnen räknar dagarna.

Jag fortsätter mitt letande efter bredbandsuppkoppling till sommarstugan. Hemma har vi Telia, och jag har vid flera tillfällen frågat efter sommarabonnemang, men, nej, något sådant har vi inte, har jag fått till svar, senast förra veckan var jag i Teliabutiken och fick nej. Något förvånad läser jag nu på morgonen på Telias hemsida att man erbjuder sommarabonnenmang. Ingen bindningstid, men tre månaders uppsägningstid, utmärkt! Jag ska kolla upp detta lite närmare.

Nu när värmen är här kanske man inte tänker på skidåkning, men en aktie att titta närmare på nu är Skistar. Den verkar följa ett mönster år från år, och brukar vara billigast på vårkanten. I år är den extra pressad, då det milda vädret drog ned resultatet. Flera insiders har köpt stora poster i maj, så uppenbarligen tror man på bolaget. Aktien har börjat röra sig uppåt igen ...och troligtvis blir det en bättre vinter i år, jag köper.

Börsveckan har varit fantastisk med stora uppgångar i HQ och verkstad, hoppas fredagen slutar lika bra.

Inga kommentarer: