30 maj 2007

Alfa Laval helt rätt för bryggerier

I tidigare inlägg har jag skrivit en del om Alfa Laval, en aktie som verkar ligga helt rätt i tiden. Idag finns en intressant artikel i tidningen Ny Teknik, läs den. Satsning på etanolframställning i många länder gör separatorer och värmeväxlare efterfrågade, höga energipriser och klimathot gör sitt till. Bolaget har även ökat sin försäljning av värmeväxlare för oljeutvinning, samt filter till bryggerier och övriga livsmedelsindustrier. "Framtiden har kommit Alfa Laval till mötes", säger vd Lars Renström, och det verkar stämma, aktien har ju stigit kraftigt den senaste tiden. Förra veckan fick man en order från Belgien värd ca 50 milj. kr till en ny bioetanolanläggning. Jag kommer att öka mitt innehav genom att köpa till på rekyler.

Den TV vi beställt av NetOnNet har leverarats till dörren, mycket smidigt. Bilden är fantastisk jämfört med vår gamla bildrörstv, den får nu flytta in till sonen. Efter väntan har vi också fått tillbaka de extra pengar vi betalat in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad läser du mer för tidningar när du gör dina aktieaffärer?
Läser du böcker om aktier?

Mvh
Anders

finansmamman sa...

Hej Anders!
Jag läser Dagens Industri varje morgon,sen läser jag de flesta affärstidningarna på nätet. Jag brukar inte läsa böcker om aktier, tycker det är lättare med tidnigar.

Mvh Finansmamman