7 maj 2007

Goda nyheter idag

Efter förra veckans olyckshändelse börjar nu livet återgå till normala gängor igen. Läget är stabilt för vår vän som drabbats, men han har en lång väg tillbaka att vandra. Själv lade jag allt åt sidan förra veckan för att kunna bistå familjen som drabbats.

Jag försöker nu stämma av lite vad som hänt. Det mest positiva är Hexagons smått otroliga uppgång på ca 50kr, under några få dagar. Man köper också samtliga aktier i den amerikanska distributören Allen Precision Equipment, ett bolag som är minst lika lönsamt som Hexagon. Flera förvärv kan vara aktuella. Jag har ju skrivit lite om Hexagon tidigare, svårt att säga nu om toppen är nådd eller inte...Själv köper jag inte fler aktier just nu.

En annan aktie som stigit ordentligt sista dagarna är Bure, ett spännande investmentbolag. Jag har köpt på mig aktien lite då och då, och sakta har den tickat uppåt, för att nu ta ordentlig fart. Ser att insiders köper och Börsinsikt kommer med en köprekommendation idag. Det som lockar är kanske att Bure har en stark kassa, pengar kommer att överföras till aktieägare i form av ett inlösenprogram, hur det ska gå till har jag inte riktigt klart för mig. Det här känns som en bra långsiktig investering, jag tänker köpa fler aktier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har själv haft Bure sen i höstas. Har varit en trevlig affär och jag är övertygad om att det kommer att fortsätta så.

Dock har jag inte haft det lika trevligt som en kompis till mig som köpte Bure när de stog i 1kr nått!

finansmamman sa...

Roligt att det är fler som intresserar sig för Bure.