25 maj 2007

Att köpa TV

Vi har länge tänkt köpa en ny TV, en platt förstås. Min man som är aktieägare i NetOnNet, tyckte naturligtvis att vi skulle köpa den där, själv kände jag mig mer tveksam till detta. Jag tror säkert de har bra produkter, men det är skillnad att köpa en bok eller CD över nätet, en TV är ju lite otymplig, och jag ser framför mig trasslet om vi skulle behöva skicka tillbaka den. Efter lite letande på nätet gav jag till slut med mig, och vi har nu beställt en "Andersson" (som har fått bra omdöme). För säkerhets skull betalade min man TVn två gånger, men efter lite mejlande fram och tillbaka verkar det ordna upp sig, så nu väntar vi på leverans av en TV och pengarna tillbaka för en.

Intrum Justitia har haft kapitalmarknadsdag, det råder delade meningar om aktien som har backat några kronor de senaste dagarna. Jag köpte aktier i Intrum i höstas (skrev inlägg i februari), igår passade jag på att köpa fler aktier till kurs 94 kr. Jag tror aktien kan stiga en del på sikt, de har fått flera köprekommendationer, den senaste av av Handelsbanken.

Helgen är som vanligt fullbokad, maj är ju den månad då allt ska ske, grillkvällar, avslutningar på aktiviteter, fotbollsdagen, konfirmation, brännboll med klassen, osv. Roligt, men stressigt.

Inga kommentarer: