14 maj 2007

Aktiedepån försvunnen

I morse hände något jag aldrig råkat ut för tidigare. Jag loggade in på banken för att sälja en del av mina Fortnox som listades idag. Min aktiedepå fanns inte!! Nu var det bråttom, jag försöker ringa till banken, men det var naturligtvis omöjligt att komma fram, det var väl fler som saknade sina aktiedepåer. Under tiden jag väntar på att kunna sälja mina aktier ser jag kursen sjunka, och när jag äntligen kan sälja en av mina poster är kursen inte riktigt vad jag tänkt mig, men jag säljer ändå och gör en liten vinst. Jag har nu försökt följa min strategi och behåller en post på lite längre sikt. Återstår att fundera på om det är rätt bank jag har, hoppas detta var ett enstaka tillfälle.

Istället får jag glädja mig åt Ericsson som hade lite medvind idag, då kreditvärderingsinstitutet Moodys uppgraderade bolaget.

6 kommentarer:

Charlie sa...

Hej!

Jag såg att du lagt till en avdelning som du kallar "bloggar". Vad sägs om ett länkutbyte?

mvh Charlie

finansmamman sa...

Hej!
Jag byter gärna länk med dig, lägger till dig nu.

Anonym sa...

Hej på dig! Vilken bank har du nu? Har det varit mycket strul tidigare?

Charlie sa...

Hej igen!

Vad fint. En länk till din blogg är upplagd på min blogg.

mvh Charlie

finansmamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja, det gör du nog rätt i. En gång är ingen gång som alla vet. ;) Dom flesta Internetbanker krånglar nån gång ibland, så en gång måste anses vara ganska bra... Oflyt med tillfället dock som sagt.