7 september 2007

En tuff vinter väntas

I år fick vi slå på värmepumpen rekordtidigt, redan i augusti, dessutom komplettera med några element. Läser i DN att elen ska bli dyrare, höjd skatt på vatten och kärnkraft, får se vad det gör på elräkningen. Dessutom höjs räntorna och maten blir dyrare, det låter som det blir en tuff vinter. Hoppas börsen går hyfsat.

Jag köpte mina West Sibirian för 5,25 kr, och känner mig rätt nöjd, det är en långsiktig placering. Än har inte köprekommendationerna haft någon påverkan på kursen, men det mesta har ju pekat nedåt.

Eftersom det är lite oroliga tider på börsen, kommer det säkert att yppa sig bra köptillfällen, jag försöker invänta dessa svackor och handla då, men det är svårt att pricka in den djupaste svackan.

Ser också nu på morgonen att Getupdated ( Eastpoint) har slutfört förvärvet av SolarPlexus Management.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Ja, kylan har kommit anmärkningsvärt tidigt i år. Vi har inte slagit på värmen än dock utan eldat på i värmekasetten som är installerad i öppna spisen ett par gånger för att höja upp temperaturen. Hoppas kunna klara mig på det september ut, men då får inte vädret bli mycket värre än det redan är...

Anonym sa...

hej!
kikar in på din blogg med jämna mellanrum.bra blogg.
kika gärna in på min blogg:
http://rikblirmanommanvill.blogg.se

finansmamman sa...

Hej!
Ska kika in på den.