22 augusti 2011

Säljer Xact Bear

Så var det måndag igen och en ny intressant börsvecka, man kan ju hoppas att den blir lite lugnare.

Tidningen Börsveckan tycker att G5 Entertainment är ett intressant bolag och menar att aktien är köpvärd trots hög risk. Jag håller med. Extra skjuts åt aktien idag alltså, som stiger med 8 procent.

Jag har sålt av en del Xact Bear på morgonen och plockat hem den vinsten, magkänslan säger att det kan bli lugnt några dagar, kanske till och med lite uppåt, men jag kan ju naturligtvis ha helt fel.

Jag har fått erbjudande från Leox Corporate Finance att indirekt, via ett amerikanskt investmentbolag, teckna mig för andelar i Facebook inför en kommande börsnotering.

Sex månader efter noteringen erhålls stamaktier i Facebook. Inget jag kommer att nappa på, men för den som är intresserad finns mer information hos Leox.

Vi har skrivit nytt elavtal, treårigt, denna gång med Mälarenergi som låg bäst till i pris, skönt att lägga det till handlingarna. Men varför är det så svårt att säga upp befintligt elavtal?

Jag har sökt kontakt med Vattenfall flera vägar men utan resultat, däremot finns det många rutor att kryssa i när det gäller förlängning.

Helgen har gått åt till att städa upp i trädgården och försöka få lite ordning i huset igen. Visst är det konstigt att kontoret ryms i en enda pärm på sommaren, här hemma däremot är det hyllmeter med pärmar och papper, trots att mycket förvaras i datorn.

Det känns som om det är långt till det papperslösa samhället, i alla fall för mig.

7 kommentarer:

nisse sa...

Även jag konstaterar ibland att det är långt kvar till det papperslösa samhället.Av någon anledning litar jag inte på datorn till hundra procent utan drar gärna ut papperskopior som jag sätter in i en pärm.

mfdl80 sa...

Håller med Nisse. Själv sparar jag inget på datorn som är av värde eller intresse.

Papper is the shit ;)

Men visst hade det underlättat om man kunde spara ner allt på datorn och bli garanterad 100% säkerhet.

Fast, man kan ju alltid lägga över det känsligaste på ett större USB-minne eller nått..

finansmamman sa...

Ja, än så länge känns det säkrare med pärmar, trots hyllmeter.

Fredrik Bergström sa...

iPad är en fantastisk skapelse.
Lägg in Dropbox för filhantering och Evernote för alla anteckningar.
Synkat och klart för iPad, telefon, dator, you name it...

Lycka till :)

finansmamman sa...

Det ska jag testa, tack för tipset.

Anonym sa...

Krånglar du inte till det lite betr uppsägning av elavtal?
Det är väl bara att skicka ett mail:"härmed säger jag upp mitt elavtal from 2011-xx-xx", ange kundnr och anläggningsnr.

finansmamman sa...

Det är just det jag har gjort, ett mail till Vattenfalls kundservice som lovar svar inom 24 timmar, nu har det gått 5 dagar...
Jag vill gärna ha en bekräftelse på uppsägningen så vi inte blir sittande med dubbla avtal, men det är inte alldeles lätt.