15 april 2008

Bolag ute i kylan

Igår fick Q-Med två köprekommendationer, en av tidningen Börsveckan som tycker framtidsutsikterna ser goda ut, man menar att Asien och tillväxtländerna får en ökande medelklass som kommer att använda skönhets- och estetikprodukter. Den andra rekommendationen ges av SHB, som räknar med en snabb återhämtning av aktien, riktkursen sätts till 58 kr. Jag kan inte annat än hålla med om att det är köptillfälle.

Igår fick också Ericsson en miljardorder från Kina, men inte hjälpte det på aktiekursen, som backar istället. Jag vet inte riktigt vad som ska till för att lyfta aktien, den är ute i kylan just nu kan man säga.

Fler som är ute i kylan är West Siberian som tappade rejält igår efter en aviserad nyemission. Märkligt kan man tycka eftersom bolaget sagt att nyemissoner kan bli aktuellt, ingen nyhet alltså. Kursen rättar säkert till sig framöver.
En annan av mina favoriter har också tappat, Hexagon. Jag har passat på att köpa fler aktier till kurs 108 kr.

Jag har äntligen uppdaterat diagrammet, som inte ser så bra ut för min del just nu. Men man får se det på lång sikt och mycket händer när det är stora svängningar på börsen, eventuellt stuvar jag om lite framöver.

Inga kommentarer: