25 april 2008

Bravo Ericsson

Så skönt att Ericsson kom med en rapport över förväntan, jag är glad att jag passat på och köpt Ericsson till ett i mina ögon bra pris. Det borde bli en liten uppgång i aktien nu, vinsten landade på 3,7 miljarder kronor för första kvartalet, analytikerna hade väntat sig 3,6 miljarder, motsvarande period förra året var vinsten 8,3 miljarder kronor. Man förväntar sig fortfarande ingen tillväxt inom området mobil infrastruktur i år, däremot visar området proffessionella tjänster bra tillväxt. Vinsten är klart sämre än tidigare, men bolaget hoppas att botten är nådd. Det låter över lag mer positivt nu, kanske en liten revanch för Ericsson som blivit så nedskrivet, bolaget tycks stå ganska stabilt just nu.
Jag kommer att ha koll på kursen idag, eventuellt säljer jag av en del aktier om det skulle bli en kraftig uppgång och tar hem en liten vinst, resterande Ericsson behåller jag för framtiden.

Det ser ut att bli en bra avslutning på börsveckan.