4 april 2008

Deklarationsdags, även för barnen

Det har varit några bolagsstämmor i veckan bl.a. i Öresund. Inget nytt direkt har kommit fram, men det är alltid intressant att höra lite om framtidsutsikterna, spännande med den nya aktivistfonden som ska startas, tyvärr hade jag inte möjlighet att närvara vid stämman i år.

Utdelningarnas tid är här och det kommer att trilla in en hel del pengar framöver. Jag får se vad de ska användas till, det dyker säkert upp lämpliga tillfällen på börsen, i väntan får de stå kvar på depån. Allt ska naturligtvis inte investeras på börsen heller, det finns ju annat här i livet.

Jag har brottats med min deklarationen de senaste dagarna, snart klar. Bra att kunna deklarera via internet, men det går dessvärre inte när det gäller barnen. För övrigt är upplysningarna från skatteverket i stort sett obefintliga när det gäller barn, kanske man förutsätter att de inte behöver deklarera, det är säkert vanligast. Nu är vi som sparar i aktier och fonder åt vara barn skyldiga att deklarera om någon försäljning har gjorts. Vi har fått inlösenrätter för några aktier, eftersom det räknas som en försäljning blir det till att fylla i K4 blanketten och det manuellt. Kanske skattemyndigheterna har löst det till nästa år, hoppas det.

Nu lägger jag börs och deklarationer åt sidan och går ut och njuter av det fina vårvädret.

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: