5 maj 2008

Affärsmagasin för kvinnor

Tillbaka till vardagen igen efter lång skön helg i skärgården. Jag tror inte jag missat så mycket börsnyheter, min man har lite svårt att koppla av och har hållit mig uppdaterad. Tydligen har det cirkulerat en del rykten runt Ericsson och Hexagon, men det verkar ha rättat till sig.

Idag väntar jag på Hexagons rapport som kommer vid lunchtid. Jag ser att analytikerna förväntar sig ett snittresultat på ca 600 miljoner kronor före skatt för det första kvartalet. Sex analytikers förväntningar varierar mellan 564 miljoner och 638 miljoner kronor, vi får se om Hexagon lever upp till förväntningarna. Jag har köpt till några aktier för pengar jag fått på utdelningar, detta för att jämna av börsposten i väntan på utdelningen av Hexagon Polymers.

En affärstidningen för kvinnor, Passion for Business, kommer ut med sitt första nummer i veckan. Det är tänkt att vara ett komplement till de vanliga affärstidningarna, men innehåller även en hel del pleasure, man ska alltså blanda yta och djup, enligt chefredaktören. Jag är nyfiken på tidningen, om den kan tillföra mig något, och kommer att läsa första numret med intresse.

2 kommentarer:

Karriärmorsa sa...

Tja, efter vad jag hört så blir den nog som "alla andra", dvs repotage om kvinnor i ledande positioner, senaste modet för affärskvinnor och var man äter de bästa affärsluncherna...
;0)
Jag vet inte om det låter sååå intressant? Efterlyser en tidning med handfasta råd för kvinnor hur man på bästa sätt tar hand om sin lön!

//KM

finansmamman sa...

Ja, risken är nog att det blir en alltför glättig tidning, mest pleasure som förmodligen är lättare att sälja in. Men vi får se, det kan bli en positiv överraskning.