9 maj 2008

Köper Q-Med och Bull

Det fina vädret gör att det inte känns så lockande att sitta vid datorn, helst vill man vara utomhus och pyssla med annat. Vem vet snart kan det vara fjorton grader och regn, det gäller att ta vara på soldagarna som vi inte är så bortskämda med i Sverige.

Q-Med har haft kapitalmarknadsdag, vd Bengt Ågerup tror på god lönsamhet om ett eller två år. Nu satsar man hårdare på estetikprodukterna, bättre marknadsföring och fler produkter. Efter Restylane kommer nu Macrolane som kan bli en storsäljare, utveckling sker också av nästa generations produkter. Jag har tidigare skrivit lite om Q-Med, jag tycker aktien är billig nu och har köpt till aktier. Visserligen hade jag inte tänkt köpa fler aktier innan sommaren, men jag har svårt att tro att Q-Med backar mer.

Hexagons vd och även delar av styrelsen finns med på insiderlistans köp, skönt att de tror på bolaget.

Jag har precis lagt en köporder på Xact Bullfonden som backar lite idag, det är tänkt att bli en kort affär.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din blogg och prenumerar på dina inlägg. Själv sparar jag "bara" fonder men är jättesugen på att lära mig mer om aktier tex. Tack för all inspiration!

finansmamman sa...

Hej!
Roligt att du gillar bloggen, hoppas jag kan fortsätta inspirera dig.

Johan sa...

Ser att du Wsib i portföljen.
Jag tror det kan bli rusning nu vid rapporten.
Sen att oljepriset går åt himmelen är ju också ett plus.

Hälsningar,
Johan

www.ekonomisajten.com

Anonym sa...

Hej
Köpte du några xact bull? I så fall, har du kvar dom ännu?

Själv har jag lagt en köporder på xact bear idag, men den går nog inte igenom förrän OMXS30 närmar sig 1035.

Jim

finansmamman sa...

Johan: tror också att Wsib kommer att ticka på uppåt, de har ju inte riktigt hängt med övriga oljeaktier.

finansmamman sa...

Anonym: Jo, jag köpte Bull i fredags och har dom kvar. Hoppas kunna sälja idag, men än så länge ser det lite trögt ut.