23 maj 2008

I maj är det mycket

Det har inte blivit så tätt med inläggen den här veckan, som vanligt mycket i maj, och jag har varit på resande fot några dagar.

West Siberians rapport var bra och visar en vinst före skatt på 29,1 miljoner dollar för första kvartalet, bolaget visar också ökad produktion och ökat resultat. I rapporten lämnar man också kommentarer runt skattelättnaderna i Ryssland, som förmodligen får stor betydelse för West Siberian. Man förväntar sig en generell sänkning av produktionsskatten och betydande kostnadssbesparingar, ökade marginaler och kassaflöden, och en väsentlig värdeökning av för oljetillgångarna i området, allt enligt vd Maxim Barski. Aktien tickar på uppåt 5,70 kr just nu.

Kanske går jag in och säljer Cision över börsen, det verkar gå lite trögt med budet och anmälningstiden har förlängts.

Det börjar bli lite tråkigt att ha samma gamla aktier i listan till höger, jag ska snart lägga in lite nya aktier jag tror på och följa dem en tid.

2 kommentarer:

Anders sa...

Hejsan,
Har du inga planer pa att visa hela din portfolj?

finansmamman sa...

Nej, jag tror inte det, jag fortsätter att lägga ut några aktier jag tycker är intressanta just nu.