11 april 2008

Fortsatt tro på Q-Med

Q-Med meddelar att försäljningen minskar under första kvartalet, främst är det i USA och Japan som efterfrågan har minskat. Förklaringen är enligt bolaget den stora lageruppbyggnad man gjorde förra året i USA, och i Japan är otillräcklig marknadsbearbetning en av orsakerna. Bolaget räknar med en försäljning på 289 miljoner kronor under kvartal ett, det är lägre än motsvarande kvartal förra året. Q-Med ser dock positivt på framtiden.
Jag ser det här som ett utmärkt köptillfälle med kursen nere i 37-38 kr. Inte känner jag mig speciellt orolig heller, estetikprodukter kommer alltid att efterfrågas, och jag tror inte Q-Meds kundgrupp berörs så mycket av en lågkonjunktur, men jag kan naturligtvis ha fel. Jag tror på framtiden för bolaget (se tidigare inlägg), inte minst Kina kan bli en stor marknad.

Efter att ha funnits på listan över värstingbilar (se tidigare inlägg) när det gäller bilprovningen, ser jag till min glädje att vår bil ligger i topp när det gäller rosttest, den får toppbetyg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, är du intresserad av ett abonnemang hos oss? Axier.se isåfall kanske vi kan byta lite tjäsnter, jag skulle gärna vilja att du länkade till oss. Du kan väl maila mig om du är intresserad, maila till jonas på axier.se.