8 april 2008

Hoppas på extrautdelning

Hexagon kallar snart till bolagsstämma, och där får vi svaret på vad som händer med Hexagon Polymers som planeras att noteras på börsen, ska bolaget delas ut till aktieägarna eller inte? Det blir i så fall som en extra utdelning till aktieägarna i form av aktier.
I kallelsen till bolagsstämman står att läsa att styrelsen föreslår att Hexagon Polymers delas ut till aktieägarna, tio aktier i Hexagon ger rätt till en aktie i Polymers, inte dumt alls. Jag tror jag ska köpa till några Hexagon för att få ett jämnt antal, kursen tycker jag står lågt nu.

Avstämningsdatum för att få vara med på utdelningen föreslås vara 5:e juni, men vill man ta del av båda utdelningarna gäller det att vara ute lite tidigare.

Getupdated har fått en order från Aleris, man blir helhetsleverantör, varumärket ska profileras, kännedomen ska ökas och affärer drivas till internet. Tidigare har man haft flera olika leverantörer men ser nu att man kan få spetskompetens inom alla områden och arbetet kan effektiviseras.
Jag har inte bestämt mig ännu, om jag ska delta i nyemissionen eller inte.

Inga kommentarer: