1 april 2008

Vi har en värstingbil

Trevligt att det inleds bevakning av Black Earth Farming, det är JP Morgan som kommer med en neutral rekommendation och målkursen 70 kr. Man tror på stordriftsfördelar som möjliggör högre lönsamhet, samtidigt krävs stora investeringar, break-even kommer inte att nås förrän år 2009, och man betonar att risken är hög. Men som krydda i portföljen så räknar jag med hög risk.

En annan krydda, Getupdated gör en nyemission, för att kunna fortsätta växa, kursen är satt till 10 kr. Det känns inte så frestande idag eftersom kursen ligger runt 10-11 kr, kanske nöjer jag mig med det antal jag har, pengarna kan nog jobba bättre någon annanstans. Teckningstiden går ut 23:e april, så jag hinner fundera.

En helt annan sak: jag ser att vår bil är med på bilprovningens värstinglista, inte bra alls. Nu har vi inte haft några större problem hittills, det har gått på garantin, men imorgon ska bilen på besiktning, och vill det sig illa kan det bli en riktigt dyr historia. Jag har just betalat bilförsäkringen, även om jag lyckats pressa ner den några hundralappar, börjar det kännas riktigt dyrt med bil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ett litet tips. Läs gärna artikeln idag den 4 april på di.se om "så dyr blir din bil". Visst ger bilen frihet, men snacka om kapitalförstöring.

finansmamman sa...

Har läst den, tack för tipset!