3 april 2008

Köper Ericsson

Idag kunde jag inte låta bli att köpa några Ericsson, kurs 12,45. Jag tycker det är ett bra pris, visserligen har de varit nere och nosat på 10 kr, men jag känner mig ändå rätt nöjd med dagens pris, fallhöjden kan inte bli så stor nu. Jag lägger in Ericsson i min långsiktiga portfölj.

Igår skrev jag lite om Xact fonderna som är EFT:er, det står för Exchange Traded Funds, alltså börshandlade fonder. Det här är något som man tror kommer stort, i USA är de väldigt populära och där finns många fonder att välja på. Tydligen växer produkten snabbt, och börjar få mer och mer uppmärksamhet även i Sverige. Det ska bli intressant att följa utvecklingen, det dyker säkert upp flera nya börshandlade fonder framöver. Tror det kan vara ett bra alternativ till vanliga fonder, men man ska inte glömma att granska alla nya produkter. Vilka fördelar finns och vilka nackdelar, passar fonden mitt sparande osv.

Nu ska jag titta in på min e-deklaration och börja mata in lite siffror, hoppas skatteverkets uträkningar stämmer bättre i år, förra året fick jag räkna om en del själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur långsiktigt ser du på Ericsson? Vad är din målkurs?

finansmamman sa...

Jag brukar sällan sätta upp någon målkurs, mycket kan hända på vägen. Nu dröjer det säkert med uppgång i Ericssonaktien, men på några års sikt så...

Anonym sa...

Det var det ju många som sa om ericsson när den stod i 25 kr också. Bättre aktier hittar du ;)

finansmamman sa...

Jodå, men jag tycker Ericssonaktien är billig nu.