28 augusti 2008

Härligt med utdelningar

Igår kom Bure med sin delårsrapport, siffrorna var ungefär som väntat. Det intressanta är utdelningen av Anew Learning och Academedia till aktieägarna, det har jag skrivit lite om tidigare. Under hösten kommer en extra bolagsstämma att hållas där det föreslås att aktierna delas ut till aktieägarna, först måste förstås affären slutföras. Även återstående fria medel ska föreslås att delas ut under hösten. Det här låter bra och än är det inte för sent att vara med.

Bure slår även in på en ny väg, vilken är dock inte bestämt ännu. Nya Vd:n Martin Henricsson ändrar inriktning och överger alltså tanken på att vara ett renodlat utbildningsbolag och öppnar för nya förvärv, kassan är stark även efter utdelningarna. Runt Bure händer det alltid något och jag är glad att jag köpt på mig aktier lite då och då, jag kommer definitivt att behålla mina Bureaktier.

Inga kommentarer: