11 augusti 2008

Sveriges största utbildningsbolag?

En aktie som klarat sig bra i den allmänna nedgången är Bure, kursen har legat runt 40 kr ganska länge. Jag har väntat på vad som ska hända med aktien, tanken är att renodla investmentbolaget till en utbildningkoncern och nu ser man ut att ha kommit en bra bit på väg genom att deras bolag Anew Learning och AcadeMedia går ihop. Exakt hur det ska gå till har jag inte satt mig in i ännu, men kanske blir det utdelning av aktierna i AcadeMedia till aktieägarna. Jag tycker Bure är en bra aktie att äga, den borde vara konjunkturokänslig och bolaget har också en stark kassa, mycket positivt kan hända framöver som kan komma aktieägarna tillgodo.

En av mina favoriter, Hexagon, gjorde ingen besviken i fredags när den senaste rapporten kom, över förväntan.

Ny börsvecka, kanske blir det några kortare affärer för min del.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du kommit igång att blogga igen!
Som nybörjare inom aktievärldens köp och sälj, läser jag din blogg med stort intresse!

Anna-Karin

finansmamman sa...

Vad roligt att du uppskattar min blogg.

Samuelssons Rapport sa...

Tror du har helt rätt vad gäller Bure och Hexagon. Dem går båda från klarhet till klarhet. Bure äger jag inte men Hexagon har jag via mina aktier i Melkers bolag.

Jag gillar din blogg och tycker om att läsa om dina placeringar. Lycka till med din portfölj! ;)

finansmamman sa...

Tack!
Jag ska titta in på din blogg.