18 augusti 2008

Nya tag

Vare sig man vill eller inte så är semestern slut och vardagen tar vid, nu ska pusslet läggas med alla nya tider, skola, träningar, jobb osv. Efter ett par veckor brukar allt vara på plats och då kan jag ägna mer tid åt börsen. Det blev inga affärer gjorda sista veckan i stugan, utan jag försökte njuta av ledighet istället, även om det regnade mesta delen av tiden.

Börsen har varit orolig hela sommaren och kommer förmodligen fortsätta så även under hösten. Eftersom jag placerar långsiktigt tar jag det med ro, uppgången kommer så småningom, istället försöker jag se köptillfällen, kompletterar mitt innehav och kanske hittar en ny aktie att placera i. Jag tycker det bjuds fina köptillfällen nu, börsen har backat en hel del, sen kan den ju backa ännu mer, men det är näst intill omöjligt att pricka in den absoluta botten. Det gäller att hålla ut, inte misströsta, utan försöka se köptillfällen istället.

Imorgon kommer Kungsleden med sin rapport...

Inga kommentarer: