5 februari 2010

Skakig vecka på börsen

Det har varit en skakig vecka på börsen. Nu är det PIIGS-länderna (Portugal, Italien, Irland, Grekland, Spanien) som oroar och dålig statistik från USA. Ja, oroligt kommer det nog att vara en bra tid framöver, spåren efter finanskrisen sopas inte undan så snabbt.

Volvo rapporterar idag en större förlust än väntat. Investerarna blickar dock framåt, allt är inte nattsvart, kassaflödet är starkt och man ser en återhämtning på de flesta marknader, om än långsam. Det blir ingen utdelning men det är det nog få som hade väntat sig. Kursen är upp idag.

Ett litet förtydligande, det var en future i Volvo som jag gjorde den korta affären med i veckan. Volvoaktien behåller jag i min långsiktiga portfölj.

Hexagon däremot rapporterade ett bättre resultat än väntat, tillväxten ser bra ut på utvecklingsmarknaderna, och även i USA och Europa börjar det röra på sig. Utdelningen höjs. Jag behåller mina Hexagonaktier, jag tror de har mer att ge.

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: