9 september 2008

Mer om månadspeng och bioteknik

För er som vill läsa mer om månadspeng och tonåringens ekonomi finns hela undersökningen att läsa på Swedbanks hemsida. Där kan man läsa om hur 3357 tonåringar ser på sin ekonomi: hur månadspengen bestäms, vad den ska räcka till, motprestation, sparande, sommarjobb och mycket annat.

Jag håller som bäst på att titta lite närmare på några mindre bioteknikföretag, bolag som utvecklar och säljer probiotiska produkter som riktar sig mot mag-tarm området och immunförsvaret. Det är ett område jag tror kommer stort, det ligger i tiden, vi blir alla mer hälsomedvetna. De här bolagen har fått fart på sin försäljning och går nu in på fler marknader, framtiden ser lovande ut, de borde också kunna stå emot en lågkonjunktur. Jag ska återkomma till bolagen senare, idag har jag lite kort om tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mag-terms bolaget verkar minst sagt intressant. väntar med spänning :) För övrigt bestämde jag mig för att öka mina innehav i SCA och Volvo istället för att köpa NCC som jag tidigare hade kollat på. Sneglar dock på bolaget RNB, i denna kurs ser bolaget minst sagt lockande ut efter ett turbolent år. Några erfarenheter, eller tycke om de bolaget?/MVH Felix

finansmamman sa...

Ja, ibland kan det nog vara klokt att öka innehavet i det man har, istället för att leta nya aktier.

RNB har jag svårt att uttala mig om, jag har inte följt aktien, mer än att jag sett att de gått ned kraftigt.