19 september 2008

Solskenet kom snabbt

Det är helt upp och ned på börsen, solskenet kom ju snabbare än anat och trevligt att avsluta börsveckan med dagens uppgång, hur det kommer att se ut nästa vecka är det ju ingen som vet. Räddningsplaner för banker och olika åtgärdspaket lugnar marknaden tillfälligt men det är fortfarande nervöst, dagens uppgång kan vara utraderad i ett nafs.

För den som har pengar över yppar det sig det fina köptillfällen, värre för den som har tänkt använda sina investerade pengar, då kanske man är tvungen att sälja av när kurserna har sjunkit rejält. Själv har jag inte gjort någonting utan väntar ut stormen.

Övriga börsnyheter har kommit lite i skymundan den här veckan. De bioteknikbolag jag kikar på har inte rört sig nämnvärt, jag ska återkomma till dom nästa vecka.

Nästa vecka ska jag också ut och resa med familjen, den här gången med lågprisflyg för första gången. Hur "billigt" det blir återstår att se, redan vid betalningen dök en extra avgift upp, jag hade fel typ av betalkort.

Inga kommentarer: