6 juli 2009

Utnyttja oljefallet

Jag har varit och hämtat vår son på centralen, han har varit hos en kompis på västkusten bland krabbor och maneter. Dottern har varit på läger ett par dagar med innebandytjejerna, den här gången stod teambuilding på schemat, samhörighetskänslan skulle stärkas. Men nu så är äntligen familjen samlad.

Oljepriset fortsätter nedåt och jag tror det kan fortsätta ned en bit till. Idag kostar WTI-oljan 64 dollar fatet, kanske stannar priset runt 55 dollar som var den senaste snittkursen hos de amerikanska oljeanalytikerna.

Priset på olja har ju stigit kraftigt på kort tid så det är kanske inte så konstigt om det kommer en rekyl precis som på aktiekurserna. Jag funderar på att utnyttja nedgången och köpa en Mini Future, en Mini Short Olja imorgon och sikta på att oljepriset fortsätter ned en bit.

Den Mini Short jag tittar på har just nu en hävstång på 4,4 och en stoploss på 75,60. Läs gärna vad jag skrivit tidigare om Mini Futures. Vi får se hur marknaden ser ut imorgon.

2 kommentarer:

Jim sa...

Hur ser du på BEFs utveckling senaste veckorna? Jag har legat likvid ett tag, men gick in på börsen igen i samband med att OMX föl till runt 770. Köpte då bland annat BEF, som då hade fallit. Mot min förmodan hängde den sedan inte med resten av börsen upp och har alltsedan dess fortsatt att deppa, och noterar idag 23,10 som lägst. Jag har köpt i två omgångar och funderar på en tredje nu, blir fint att sälja runt 30 kr senare. Anser du dig fullinvesterad i BEF eller köper du mer?

finansmamman sa...

Hej Jim,

Kanske har BEF hängt med den allmänna nedgången, samtidigt har vetepriset backat en del.Jag ligger kvar så länge med mina BEF, köper inte fler just nu.