25 mars 2010

Hur ska "kärleksfulla krav" utformas?

Igår kväll lyssnade jag på partiledardebatten mellan Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin, en lugn debatt där inte så mycket nytt kom fram.

En nyhet dock, Mona Sahlin lovar att ställa "kärleksfulla krav" på medborgarna om hon kommer till makten.

Vad menar hon egentligen? Kärleksfulla krav är väl närmast något man ställer på barnen. Jag har svårt att tänka mig att olika myndigheter kommer att vara speciellt kärleksfulla, men visst vore det trevligt.

Som jag skrivit tidigare tror jag att elektronikbolaget Note kan vara ett turnaround case. Jag har nu köpt aktier i bolaget, jag förväntar mig ingen snabb uppgång utan hoppas att det kan bli en bra investering på längre sikt.

Först väntar dock nyemission i bolaget, beslut ska tas på bolagstämman i april. Pengarna ska användas till att genomföra strukturåtgärder och fortsatt satsning på försäljningstillväxten.

3 kommentarer:

Roger sa...

Myglaren Mona Muslim ljuger som vanligt för svenska folket. SD i höst innan vi lever i ett kalifat.

Anonym sa...

Kul att du också kom fram till att köpa in dig i Note ! Jag planerar att gå på Bolagsstämman, kanske ses vi där, annars kan jag rapportera efteråt....

/ Karin

finansmamman sa...

Hej Karin,
Kanske kommer jag på stämman, jag återkommer. Annars får du som sagt gärna rapportera.