2 mars 2010

Värt att uppmärksamma Vitec

Förra veckan kom programvarubolaget Vitec med sitt bokslut, man visar fortsatt stark tillväxt. Under 2009 uppgick omsättningen till 144,5 miljoner kronor, att jämföra med fjolårets siffra 136,3 miljoner kronor.

Årets sista kvartal blev det starkaste hittills i bolagets historia, en vinst på 11,3 mkr före skatt redovisas. Jag tycker bolaget förtjänas att uppmärksammas, det visar tillväxt och lönsamhet år efter år.

Nu ska Vitec ansöka om notering på Nasdaq OMX och i med det kommer förhoppningsvis bevakningen av bolaget att bli bättre. Läs här vad jag skrivit tidigare om Vitec.

Innan sportlovet sålde jag min minifuture i olja med en liten vinst. Det har inte blivit något nytt köp ännu, funderar som bäst.

Annars känns börsen lite småtråkig just nu. Blandad statistik, positiv som negativ gör att börsen står och stampar. Jag tycker PIIGS-länderna oroar en hel del, men hoppas förstås att räddningspaketet till Grekland går i lås.

Jag oroar mig också för vårt platta garagetak som har minst en meter snö trots att min man skottat av det flera gånger. Jag ska ge taket en timme snöskottning i eftermiddag.

2 kommentarer:

Signs sa...

jag gillar som sagt Vitec. Träffade VD för ett litet tag sedan och tycker det kändes mkt bra inför framtiden. Målet är att notera på Small Cap under 2010.

finansmamman sa...

Hej, fler får säkert upp ögonen för Vitec med listbyte.