15 mars 2010

Note, kanske ett turnaround case

Vi har hunnit med allt möjligt i helgen. En lång skidtur i det fina vårvädret, lite bakhala isiga spår, ibland gick det lika mycket bakåt som framåt.

Tänk vilken energi man får av lite sol, inspirationen vaknar till liv och vi har nu äntligen tagit itu med en uppfräschning av sonens rum. En hel del av helgen har gått åt till att spackla och slipa. Idag är skolorna lediga, mycket lägligt, jag räknar med hjälp av sonen till målning av väggarna.

Ericsson har äntligen börjat röra sig uppåt. Jag konstaterar att jag sålde min future för tidigt, det är förstås lätt att se med facit i hand, men jag har aktierna kvar och gläds förstås över uppgången ändå.

En annan aktie som rört sig uppåt är Volvo. Lastvagnsmarknaden börjar visa tecken på vändning, åkeriföretagen är positiva, man förväntar sig en ökad efterfrågan. Riktig snurr på hjulen för Volvo förväntas det bli 2011.

Flera analyshus har höjt sina riktkurser för Volvo bland annat JP Morgan, som höjer till 90 kronor. Aktien ser ut att fortsätta uppåt idag.

Ett bolag som jag även följer med intresse är Note, kanske ett turnaround case. Note är kontraktstillverkare av elektronik och har haft det ganska tufft på sistone. Öresund tror uppenbarligen på framtiden för bolaget då man köpt en stor post i Note. Nu väntar nyemission.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med, spännande case. Samma sak med Partnertech och surdegen Elektronikgruppen där man kunde börja ana en vändning i Q4 plus att det skett mindre insiderköp sen dess...

finansmamman sa...

Ja, det ser ut att vända för flera.