12 oktober 2010

Säljer Öresund

Nu säljer jag Öresund som ingått i min långsiktiga portfölj, ibland måste man ompröva sina investeringar och denna gång finns det verkligen fog för det. Snällt sagt kan man säga att förtroendet för ledningen sviktar.

Efter HQ-härvan med alla turer som varit känns inte Öresund speciellt stabilt längre. Även om ledning och styrelse förmodligen kommer att se annorlunda ut i framtiden finns det alltför många frågetecken.

Jag vill inte gå och grunna på om man lagt alla kort på bordet, kanske dyker det upp fler obehagliga överraskningar, vem vet vad som lurar bakom nästa hörn.

Dessutom tror jag att Hagströmer & Qviberg kommer att få det väldigt tufft med att återupprätta förtroendet, problem kan uppstå med att hitta framtida samarbetspartners.

Jag tycker det är tråkigt med det som har hänt och jag måste tillägga att Öresund genom åren varit en mycket bra placering.

Nu tror jag dock att pengarna kan jobba bättre på annat håll, innan jag bestämt hur de ska investeras får de stå på depåkontot.

Vilket fantastiskt höstväder vi har, idag ska jag plocka ner alla äpplen, lägga i kartonger och vinterförvara i garaget. Jag tror vi har äpplen så det räcker åtminstone fram till jul.

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Öresund lämnade min portfölj för ett bra tag sedan. En aning sorgesamt.

Höstäpplen! Mmmm... finns inget bättre. :)

Anonym sa...

Alla investmenbolag är mer eller mindre maktbolag.Därför tror jag att dom inte tar tillvara dom små aktieägarnas intressen alla gånger.
Hälsningar
NISSE

finansmamman sa...

Tack för synpunkter.