5 december 2012

Säljer Kungsleden, ökar i mina andra fastighetsbolag

Idag är jag mer eller mindre insnöad, det blir till att kura inomhus istället med börsen som sällskap, men det är ju inte så tokigt, det går uppåt idag igen.

Men visst blir man lite skidsugen, det här är förstås guld för vinterturismen, den ena backen efter den andra kan öppna norröver och det pratas om tidigare öppning än vanligt på de mindre och längre söderut belägna skidanläggningarna.

Här i stan jobbas det för fullt med att få backarna i ordning. Hoppas nu bara att snön får ligga kvar. Snön gynnar Skistar som visar upp ett sedvanligt säsongsmönster, den aktien ska köpas innan snön faller! Passa på under vår och sommar då aktien brukar stå lågt.

Jag har sålt mina aktier i Kungsleden. Istället för att lägga pengarna i ett nytt fastighetsbolag, jag hade funderingar på Balder, så har jag beslutat att öka på innehavet i några av mina andra fastighetsbolag.

Jag ökar i Klövern, Fabege och Wihlborg, alla intressanta bolag på sitt sätt med lite olika inriktningar och geografiska områden, på så sätt uppnår jag en bra riskspridning.

Klövern är spännande med Rutger Arnhult som satt fart på bolaget, Fabege har stora intressen i nya Arenastaden och Wihlborg känns stabilt. De tre fastighetsbolagen har dessutom en hygglig direktavkastning.

Nokia noterar en fin uppgång idag, det är tydligt att det är för tidigt att räkna ut bolaget. Jag behåller mina aktier tills vidare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför säljer du av kungsleden?
Sitter med tankar på att eventuellt köpa dem om kursen skulle gå ner lite till.

mfdl80 sa...

Har du ändå gått plus på Nokia?

finansmamman sa...

Till Anonym,
Flera skattetvister och slopad utdelning gör att jag lämnar aktien.

Mfdl,
Ja, sålde först med förlust, gick in igen och ligger nu väl på plus.