31 oktober 2013

Turistat i Prag


Jag och min man har besökt Prag några dagar, vilken fantastisk stad, vackra byggnader och en mycket intressant historia, väl värt ett besök.

Det var mycket turister trots att det börjar gå mot lågsäsong, mer eller mindre trängsel när alla skulle upp på Karlsbron, jag kan föreställa mig hur det ser ut på sommaren, förmodligen kö upp på bron.

Tänk vilka fantastiska platser det finns att besöka på bara ett par timmars flygtid från Stockholm och ofta till ett bra pris. I Prag var det dessutom relativt billigt om man undvek de värsta turiststråken, samtidigt är det kul att titta på folk runt torgen och inte sitta på någon bakgata bara för att det ska vara billigt.

Eftersom vi reser en hel del i familjen har vi gjort det enkelt för oss när det gäller reseförsäkringar. Genom att göra ett tillägg i hemförsäkringen har vi utökat reseförsäkringen, dessutom betalar vi alltid resan med kort.

På så vis behöver vi aldrig tänka på reseförsäkringar när den frågan kommer upp vid bokningen. Det här räcker för oss som oftast gör kortare resor, är man borta mer än 45 dagar gäller annat, men det kan säkert variera mellan försäkringsbolagen.

Jag återkommer när jag uppdaterat mig på börsen. Nu ska jag titta närmare på Alliance Oil och vad som händer med bolaget.

Inga kommentarer: