16 maj 2014

Vändning för G5 Entertainment och Kinnevik kvar i portföljen

Igår kom dottern hem efter ett års studier och tennis i USA, otroligt vad fort tiden gått, jag tyckte hon åkte nyss. Skönt ändå att ha henne hemma igen över sommaren, men i höst åker hon tillbaka för ytterligare ett år. Nu väntar först ledighet och sen sommarjobb.

Nya bolag fortsätter att strömma till börsen, jag har inte hunnit läsa alla prospekt ännu, men det är heller inga bolag som jag känner mig speciellt lockad av just nu.

Sen är det omöjligt att vara med på allt, i så fall måste jag göra en omfördelning i portföljen, men då ska det också vara något riktigt intressant bolag.

Rapportsäsongen för den här gången är snart över, i stort sett är jag nöjd, det är mest kryddorna som spretar åt olika håll, men det får man räkna med. En krydda som verkar ha vänt är G5 Entertainment som återigen visar fin tillväxt och dessutom ett starkt kassaflöde.

Bolaget har genomgått en omställningsperiod då kunderna svängt från "upplåsbara spel" till  så kallade "free-to-play" spel. Den största tillväxten kommer nu från den senare typen av spel och G5 kommer fortsätta att investera i free-to-play spel. Läs tidigare inlägg.

Jag behåller aktierna, G5 planerar för notering på Nasdaq OMX, det medför antagligen ett ökat intresset för bolaget.

Dannemora har fått en frist på några månader efter godkänd företagsrekonstruktion, men faran är naturligtvis långt ifrån över.

Kinnevik var det bolag som överraskade mest. Det så ena dagen upphaussade och nästa dag nedsablade Zalando lyckades överträffa förväntningarna och Kinnevikaktien tog ett skutt uppåt.

Ja, ingen vet hur det kommer att gå med alla onlinesatsningar, ännu mindre hur de ska värderas. Det kommer dröja länge innan vi har facit, men jag tycker ändå att det är spännande och vill gärna vara med på resan. Jag behåller Kinnevik i portföljen.

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: