11 januari 2011

Energin återvänder

God fortsättning på det nya året!

Det har varit en lång och skön ledighet. Vi har nyss kommit hem från varmare breddgrader, härligt att få känna lite sol och värme och slippa snö och kyla en tid. Efter några dagar i solen riktigt känner man hur energin vänder åter.

Skönt också att släppa greppet om ekonomi och börs och byta skärmen mot en bok. Under semestern räcker det för mig att bli uppdaterad på de viktigaste händelserna i världen genom CNN.

Min man däremot har svårt att släppa greppet om börsen så en viss uppdatering av börsläget har jag ändå fått.

Nu väntar vardagen igen och ett nytt spännande börsår ligger framför oss, snart börjar boksluten droppa in och vi får en första vägledning.

Om ett par dagar sätter jag fokus på börsen igen, idag har jag lite andra saker att ta itu med, som att få fart på en igenisad värmepump.

Jag återkommer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem! Ser fram emot att läsa om dina tankar runt börsen 2011..
/Robert

mojo sa...

Trevligt...välkommen hem
intresserad av dina affärer du gjorde i t ex ABB sk shorts el vad det nu var(mini-longs)..ej insatt i dessa handelsmedel....vore bra om du "utvecklade" dessa.....å du.....
Micronic går "som tåget" i spåret......... :-)

Anonym sa...

Kul att Du är tillbaka! Och god fortsättning på Dig också!/G

Anonym sa...

Är väl sent ute men det finns ett värmepumpsforum där du kan ta del av olika sätt att avisa en värmepump.
Det bästa är varmvatten med pumpen strömlös, går med vatten kanna men bättre med slang.
Har uppnått goda resultat med fläktkamin från bilen när tempen gått ner under -20c om man ställer den bakom utedelen men vinklad så att värmespridningen bli över en stor yta. Jag använde bara 600w. tips Metro stiger alltid kraftigt inför rapport.
WGm

finansmamman sa...

Hej och tack för kommentarer och tips med värmepumpen! Använde också värmaren från bilen, fungerade bra.