22 december 2010

Jag tar semester

Tiden flyger iväg och julen närmar sig. Jag är nästan klar med julklapparna men det blir nog en sista tur på stan idag. Sen är det bara julmaten kvar...

I år är det mest kläder och tekniska prylar som står på ungdomarnas önskelista, som till exempel en extern hårddisk, digital fotoram och kamera. Kläder är svårare, det är inte alltid min smak uppskattas så i år har jag köpt presentkort.

Själv har jag fallit för årets teknikpryl, en Ipad. Den är tänkt att bli hela familjens julklapp, hoppas nu bara att det inte blir slagsmål om plattan.

En annan fin julklapp är den senaste tidens börsuppgång, jag känner mig helt klart nöjd.

Jag har sålt min minilong i ABB, jag siktade på 150 kronor och igår nådde kursen dit, en fin vinst.

Jag har gått ur övriga korta positioner för nu väntar julfirande, sen semester på varmare breddgrader. Det ska bli skönt att slippa kylan en tid, skönt också att koppla bort börs och finans.

Nu tar jag en paus från bloggandet och återkommer efter helgerna.

Jag önskar alla en riktigt GOD JUL!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Idag är det vintersolstånd och sedan går vi mot ljusare tider! Önskar Dig en God Jul och allt gott för det nya året! Och tack för Din trevliga blogg!/G

Padde sa...

God jul och gott nytt år på dig själv. Ser fram emot att få ta del av din eminenta blogg även nästa år.

Anonym sa...

Tack detsamma!
Tack för en bra blogg!

Roger sa...

God fortsättning..: )
får man fråga hur man lär sig att inte bli girig..: ) sitter kvar med Abb minilong, skulle sålt på 153 med icke, tänkte den skulle gå lite till.
Får man fråga hur mkt vinsten blev....; )
Har nog en del att lära där att sälja vid sin målkurs.
Gott nytt år.

Classier Corn sa...

Hej,
Gott Nytt År!
Blogghälsningar
Classier Corn

finansmamman sa...

Hej och tack för kommentarer!

Roger, man lär sig med tiden.