3 december 2010

Trenden uppåt för Volvo

På Q-Meds hemsida står att läsa att FDA:s rådgivande panel stödjer ett godkännande av Solesta. Vilket skönt besked!

Vid ett slutgiltigt godkännande ökar inkomsterna för Q-Med i form av engångsersättningar och royalties. Kursen fortsätter uppåt idag och jag tror det finns mer att hämta, jag avvaktar med försäljning.

Volvo har haft en fantastisk utveckling den senaste tiden, ökad orderingång och flera köprekommendationer har hjälpt till att lyfta aktien. Äntligen har lastbilsförsäljningen lossnat i USA och Volvo kan visa upp fina ordersiffror. Ett bra slut på börsveckan för Volvo.

Synda att jag sålde min minilong i Volvo lite tidigt, men jag har ju aktierna kvar att glädja mig åt.

Skönt med fredag, ikväll blir det hemmagjord pizza och en bra film.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Roger sa...

Hej Mamma..: ) Vill bara tacka dig för tipsen om Minilong, sålde dock lite senare än dig (igår dock),trodde på lite hemtagning men så fel man hade : ). Ligger kvar i ABB, den tar sig.
Ha en trevlig helg.

finansmamman sa...

Hej,
Grattis till vinsten i Volvo. Jag väntar också ut ABB.

Farbror Georg sa...

Tack för en väldigt fin blogg; du skriver så klokt, ödmjukt och initierat. Något att ta efter för många i denna bransch. Det är en stor glädje att läsa dina inlägg.

finansmamman sa...

Tack för din uppskattning!