9 december 2010

Tecknar Hexagon

Jag har just tecknat mig för aktier i Hexagons nyemission, men jag tecknar inte fullt ut, utan säljer även en del teckningsrätter. Hur man än gör ser det ut att bli en bra affär.

Q-Meds aktiekurs har parkerat sig runt 66 kronor, jag säljer och tar hem en liten vinst på den korta affären.

Lilla bolaget Traveas som är noterat på Aktietorget rapporterar framgångar. Resebyrån Ticket lanserar idag Traveas tjänst TravelPlanner på alla sina marknader, 80 butiker i Sverige och Norge samt online via Ticket.se/no/dk.

Med TravelPlanner får man sin personliga resplan direkt i mobilen. All relevant pappersinformation flyttas till mobilen, som flygstatus, restider, resdatum, väder på destinationen och lokal valuta. Bra idé.

Aktiekursen för Traveas är uppåt idag. Det är ingen aktie jag äger men jag följer bolaget, jag tror det har potential. Konkurrensen kan förstås hårdna om någon av de stora drakarna som till exempel SAS eller Lufthansa lanserar en liknande tjänst. Läs här vad jag skrivit tidigare om bolaget.

Idag presenteras detaljerna runt det nya investeringssparkontot och kommande förändringar i kapitalförsäkringen. Det ska jag återkomma till när jag studerat förslagen närmare.

Nu ska jag strax ta plats i tandläkarstolen, hoppas att det inte blir en alltför dyr historia.

4 kommentarer:

Investeringssparkonto sa...

Informationsfilm om investeringssparkontot finns nu ute på regeringens hemsida

http://www.regeringen.se/sb/d/13796/a/157382

Skatten ungefär samma som i en KF. Rösträtt på bolagsstämmor.

Med tanke på att det blir samma skattesats så känns investeringssparkontot som ett ok alternativ.

Signs sa...

spännande med traveas, ett bolag jag aldrig tittat på, också följa det lite..

finansmamman sa...

Tack för länken!

finansmamman sa...

Signs,
Traveas har en enkel produkt, jag tror många är beredda att betala lite extra för att få resplanen i mobilen.