6 november 2007

Lite småaffärer

Det kom lite mer information om Getinge igår, man kommer delvis att finansiera de två förvärven med en nyemisson i början på nästa år, detta för att kunna få handlingsutrymme för nya förvärv. Emissionen riktas mot nuvarande aktieägare. Det är vid sådana här tillfällen det är bra att vara likvid, om man nu vill vara med, och det vill jag förmodligen vara när den dagen kommer. Getinge har redan fått en del rekommendationer, någon sätter riktkursen till 190 kr.

Jag har gjort lite småaffärer i Ericsson de senaste dagarna, aktien har börjat röra sig lite igen, och det gör det mer spännande, just nu ligger jag på plus. Det är svårt att bilda sig en uppfattning om Ericsson efter vinstvarningen, så jag tänker se ut ett par andra aktier att göra lite kortare affärer i. Jag återkommer med vilka, när jag följt dem en tid.

2 kommentarer:

tinajo sa...

Hej, hittade just hit - lägger till dig i min länklista! :-)

finansmamman sa...

Hej!
Jag har läst din blogg,förstår att det känns tungt ibland, men jag tycker du gör rätt som försöker bli av med billånet så fort som möjligt.